"משרד האוצר הוא אלוף הזלזול ואי-תיקון הליקויים"

    דוד לזר No Comments on "משרד האוצר הוא אלוף הזלזול ואי-תיקון הליקויים"
    16:02
    09.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on כעת הוא זקוק לנו: מציל הילדים מאסון מירון במצב קשה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, דנה היום (רביעי) בדו"ח מבקר המדינה על השינויים הארגוניים במשרד הביטחון. יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) אמר לאחר הדיון כי "רואים בחיוב את התנהלות משרד הביטחון, שהוא המשתפר ביותר בין משרדי הממשלה ומתייחס ברצינות לדו"חות מבקר המדינה ולהערותיו – , והגרוע בין משרדי הממשלה הוא האוצר, אלוף הזלזול, חוסר היעילות, הספינים ואי-תיקון הליקויים".

    יוסי ביינהורן, ראש חטיבת הביטחון במבקר המדינה, אמר כי במשרד הביטחון עובדים למעלה 2200 עובדים, אך יש לעבודתו השפעה רבה על שאר המשרדים. "השינויים שערך לא היו מספיקים בתהליכי עבודת המטה, בניירות העמדה, והתנהלו  ללא אמות מידה בלי הגדרת תכלית השינויים, מה היקף החיסכון ואם בכלל יירשם חיסכון כזה. המשרד איחד שני אגפים, וזיהינו שאיחוד זה בעייתי מבחינת האיזונים והבלמים שבתוכו. בעלי תפקידים איבדו את יכולתם להשפיע, ונציבות שרות המדינה לא בחנה את השינויים, ולא אישרה אותם".

    רוני מורנו, משנה למנכ"ל  משרד הביטחון השיב כי "עשינו  ב-2010 מהלך דרמטי של פרישה מרצון, בו פרשו למעלה מ 270 עובדים. היינו חייבים להתייעל, ובין השינויים שביצענו יצרנו אגף חדש 'הנדסה ובינוי', המשלב גוף צבאי ואזרחי, ובתוך התהליך הגדול נכלל גם שינוי ארגוני. בעצם הקמת יחידת המשנה למנכ"ל, אוחדו מחדש כל גורמי המטה ובוצעה הפרדת סמכויות והשגת איזונים ובלמים כפי שהמליץ המבקר".

    ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) הוסיפה כי כי היא "מלאת הערכה למשרד הביטחון על רצינות הטיפול בדו"ח, אך מזעזע שהיה צריך דו"ח מבקר כדי לטפל בדברים פשוטים כל כך. אנו נותנים למערכת הביטחון אשראי ואמון רב מראש, והדבר מעורר מחשבות על ההתנהלות בעבר".



    0 תגובות